Chcesz mieć piękne nogi na wakacje? Skorzystaj z siłowni!

15-500x313

 

Wakacje to przede wszystkim czas urlopów. Wysoka temperatura sprawia, że zimową i wiosenną garderobę należy wymienić na typowo letnią, która odsłania całkiem pokaźne obszary ciała kobiety. Lato to czas, w którym każda pani chciałaby zachwycać otoczenie pięknymi nogami, jednak aby taki efekt uzyskać, należy pomyśleć o tym już odpowiednio wcześniej.

Ćwiczenia na nogi

Niektóre programy treningowe przeznaczone są specjalnie dla kobiet, które chciałyby odpowiednio wymodelować swoje uda i łydki. Wykonywać je można wszędzie, jednak najlepszym wyborem będzie wykupienie nawet krótkiego karnetu na siłownię i ćwiczenie pod okiem profesjonalnego instruktora. Dobrze wyposażona siłownia posiada bowiem całą gamę bezpiecznego sprzętu, dzięki któremu rezultaty odchudzania nóg przyjdą szybciej i będą z pewnością bardziej zauważalne.

Jakie ćwiczenia stosować?

Na wygląd nóg od dawna bardzo pozytywnie wpływa rower, zarówno stacjonarny, jak też tradycyjny. Zbawienny wpływ dwóch kółek na ciało kobiety polega na spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w okolicach ud, modelowaniu pośladków oraz zwalczaniu cellulitu z najbardziej opornych miejsc. Korzystają na tym także łydki, które szczególnie trudno odchudzić.

Jeżdżąc na rowerze magnetycznym, zmniejszymy także prawdopodobieństwo pojawienia się żylaków, które dokuczają szczególnie paniom w późniejszym wieku. Nie osiągniemy jednak zamierzonych efektów wtedy, kiedy nasza pozycja na rowerze jest nieprawidłowa, dlatego właśnie warto ćwiczyć pod okiem eksperta, który na bieżąco będzie korygował nasze błędy w korzystaniu z profesjonalnego sprzętu treningowego.

Co poza ćwiczeniami?

Piękne nogi nie powinny być tylko smukłe. Poza rzeźbą, bardzo ważna jest także odpowiednia opalenizna, która również nie może być uzyskana od razu. Mała sesja na solarium przed rozpoczęciem wakacji, z całą pewnością będzie dobrym wyborem.

Warto także zaopatrzyć się w środki do depilacji i balsamy do pielęgnacji skóry, nie powodujące podrażnień i reakcji alergicznych. Bardziej czasochłonne może okazać się zwalczanie cellulitu, z którym boryka się wiele kobiet. Do dyspozycji mamy obecnie bardzo wiele sposobów na walkę z pomarańczową skórką, więc każda pani znajdzie coś dla siebie.

Fitness czy siłownia?

Nad sylwetką warto pracować cały rok, nawet w wakacje. Ćwiczenia nie tylko poprawiają figurę, ale wpływają na samopoczucie.

Jeśli chcecie popracować nad swoją figurą albo dopilnować, aby nic złego się z nią nie stało, staniecie przed odwiecznym dylematem – zajęcia fitness czy siłownia? Co daje lepsze i szybsze efekty? Co jest zdrowsze? Odpowiedzi jest tyle, co trenerów i instruktorów.

Najpierw musicie wybrać, w jakich warunkach chcecie ćwiczyć. Wiadomo, że siłownie opanowane są w większości przez facetów, co prawda powstają kluby dla kobiet, ale są jak na razie rzadkością. Na zajęciach fitness w większości pojawiają się kobiety, a mężczyźni są rodzynkami, choć coraz częstszymi.

Każdy rodzaj treningu warto zacząć od rozmowy z trenerem\instruktorką i indywidualnego doboru ćwiczeń bądź zajęć pod kątem naszych potrzeb i oczekiwań.

Ćwiczenia na siłowni to zazwyczaj treningi siłowe, podczas których zajmujemy się konkretnymi partiami mięśni. Ważne, żeby wykonywać je poprawnie, w przypadku błędów możemy się nabawić bolesnych kontuzji bądź urazów. Zajęcia na siłowni pod względem ich intensywności mogą być mniej lub bardziej męczące. Długość czasu spędzanego na treningu zależy jedynie od nas, powinno to być minimum 1,5 godziny.

Alternatywą wobec ćwiczeń siłowych są treningi aerobowe - bieganie po bieżni, rowerek, steper, wiosła. Jeśli obawiacie się, że wykonujecie jakieś ćwiczenia źle, wykupcie jednorazowo zajęcia indywidualne. Pod okiem trenera nauczycie się, jak wykonywać ruchy i oddychać, by zoptymalizować trening.

Zajęcia fitness musicie zacząć od wyboru rodzaju ćwiczeń – zazwyczaj jest spory i poszczególne kluby różnią się ofertami. Ćwiczy się w grupach, co daje dodatkową motywację i gwarantuje dobrą zabawę. Zajęcia są prowadzone w szybkim tempie i najczęściej trwają około godziny. Pierwsze efekty zauważymy już po kilku wizytach. Dzięki ćwiczeniom fitness poprawimy naszą sylwetkę, wzrośnie nasza koordynacja ruchowa, a co najważniejsze – będziemy mieć lepsze samopoczucie. Minusem jest popularność zajęć fitness, często trzeba się na nie zapisywać z wcześniejszym wyprzedzeniem. Warto zmieniać rodzaje treningu, aby nie popaść w monotonię.

Idealnym rozwiązaniem jest połączenie zajęć w klubie fitness z treningami na siłowni. Można zamiennie chodzić 2 razy na fitness, raz na siłownię w tygodniu, a w kolejnym odwrotnie.